Service man inte glömmer

Fristående kurs – Bemötande av kunder är något alla i bolaget behöver kunna hantera proffesionellt

Den service ert bolag lämnar ifrån sig kommer många gånger vara det senaste intrycket en kund har av er. Men många gånger möts servicetekniker av ilska och frustration och förväntas kunna hantera detta samtidigt som de behöver vara trevliga och ska försöka bidra till merförsäljning. Inte en helt lätt kombination. Speciellt inte om personen man möter har en annan beteendestil än vad man själv har. 

Utbildningen “Servicen man inte glömmer” genomförs mellan 08.30-16.30  på Handelskammaren i Norrköping. Utbildningen kan även beställas företagsanpassad hos er alternativt i våra lokaler. Kontakta oss så hittar vi en form och ett tillfälle som passar just er.
Kursinformation

Kurslängd: 1 heldag

Var: Handelskammaren i Norrköping

Kontakta oss för datum

Vad kommer studeras?

Vi berör hur mycket jobb varje ny kund innebär och vilket värde som ligger i att behålla de. Vi går igenom vad digitaliseringen gjort med kundernas lojalitet och hur snabbt det går att sprida en åsikt. Vi berör också vilka krav som kommer på transparens, man vill veta allt och många är "experter", hur tacklar vi det. Ett annat block är hur man inspirerar och utbildar kunden till att ta klokare beslut, beslut som resulterar i nöjdare kunder. Det blir även en sväng in på hur olika beteendestilar bör hanteras för bästa resultat, det blir också snack om hur drivkrafter och personliga mål påverkar hur vi lyckas.

Vill du veta mer eller anmäla dig?