SÄLJUTBILDNING
Att utbilda inom försäljning går att göra så olika.
SÄLJUTBILDNING
Skapa värde för kunderna
Digitala säljverktyg
Hållbara och lönsamma affärer
Affärsekonomi och juridik
En kaffekopp är en kaffekopp, men den kan vara utformad på så många olika sätt, nån har öra, nån är lite kantstött, en annan behöver ett fat för att vara komplett och en tredje är tunn i porslinet och väldigt färggrann. Den gemensamma nämnaren är dock att de alla fungerar utmärkt att dricka kaffe ur men vi föredrar troligen olika varianter du och jag. Samma sak gäller för en säljutbildning som kan vara utformad på flera olika sätt. Vi anpassar utbildningen efter dig!
En säljutbildning som skapar värde för dig och dina kunder
Precis så tänker vi när det kommer till att göra affärer. Många säljutbildningar handlar om att göra oss till likadana samma färg och form, man får ett facit! ”Så här funkar det”, ”så här gör man”. Många har säkert suttit lite tyst, tänkt! Hur i hela friden ska jag kunna anpassa mig till det där!? Så funkar inte jag… Hur säljer man då?
För oss handlar en säljutbildning om att våga vara någon som som sticker ut men som fortfarande gör jobbet. Om att få bli bättre utifrån sina personliga egenskaper. Inom B2B handlar sälj om att skapa ett stort värde och vara en tillgång för sina kunder. Vi coachar våra deltagare till att våga göra detta på sitt eget sätt.
Så att få utforma vår Sälj & Affärsskolan med denna filosofi i botten gör att dagarna med våra deltagare är bland det bästa vi vet!
Vår utbildningspass handlar om:
Bättre möten med anpassat beteende
Psykologi och medvetet bemötande är en väldigt viktigt när man ska göra affärer. Anpassningar krävs men kommer att kosta både tålamod och energi. Vi skapar medvetenhet om dina egenskaper och hur de bäst ska användas tillsammans med andra människor.
Digitala kanaler som säljverktyg
Idag sker den största delen av en köpresa i digitala kanaler oavsett om vi vill det eller inte. Hur skapar vi då relation med våra potentiella kunder utan att träffa dom på ett fysiskt möte? En ny era är här.
Lyckade affärer
Affärer handlar inte om invändningshantering eller förhandling. Det handlar om relation, värde, kommunikation, teambuilding och värme. Gör ni saker ordentligt kommer kunderna att känna sig trygga med er.
Affärsekonomi
Att förstå grundläggande ekonomi gör det betydligt lättare att snacka pengar med sina kunder, det behövs om man ska lyckas göra bra affärer. Era kunder behöver förstå er affärsmodell och ibland behöver de guidning i hur man ska tänka.
Affärsjuridik
Det finns många regler att förhålla sig till när man gör affärer eller marknadsför sig. Vi går igenom de vanligaste fällorna vi hamnar i som leverantörer.
Hållbara affärer
Att göra affärer med fokus på hållbarhet har varit ett styvmoderligt hanterat ämne, men det finns både affärer och marginaler att hämta. Vi innoverar affärsmodeller och tar reda på hur man pratar hållbarhet utan att det blir svårhanterat.
AI för affärer
Att ta hjälp av AI är en förutsättning för att inte bli ifrånsprungen, men hur gör man det enkelt och smakfullt?
Great Leadership
Att leda utan att ha personalansvar är något som sker i allas vardag om man jobbar med kunder. Att få insikter i hur man leder lyfter medvetenheten och skapar eftertanke.
Säljplanering
Vi vet precis vad vi ska göra, det ska bara göras också! Att jobba med en löpande planering är både effektivare och mer motiverande, speciellt om man får göra den själv.