Hållbara affärer
Vill ni bli bättre som företag på att lyckas skapa hållbart värde för era kunder?
Att våga möta era kunder i dagens stora hållbarhetsfokus kan ge enorma möjligheter till tillväxt och affärer som ni aldrig tidigare haft chansen till. Genom att ha en utarbetad hållbarhets- och kundfokuserad affärsmodell finns det stora fördelar, både när det gäller att generera kortsiktiga intäkter men framförallt för långsiktig tillväxt.
Målet med utbildningen
Målet med utbildningen ”Hållbara affärer” är att skapa ”hållbarhetstrygghet” hos deltagarna. Både när det kommer till innebörd och vokabulär och framför allt hur det skapar kundvärde.
Hållbarhet är något vi alla, oavsett intresse, kommer att behöva förhålla oss till i större utsträckning för varje dag som går. Känns det lite ogreppbart? Krångligt? Handlar det ändå inte bara om pris i slutänden?
Vi kommer under 3 heldagar, fördelade på 3 månader under hösten, guida er som känner att ni bara hjälpligt har koll på vad det innebär med hållbarhet. Er som känner att kraven sakta men säkert ökar på er. För er som känner att ni troligen kan göra både fler och bättre affärer om ni bara hade lite mer koll på ämnet. Men också för er som faktiskt vill veta mer om det, bara för att vi behöver göra så mycket vi kan, för att bidra till en bättre värld .
Vi kommer gå igenom hållbarhet på en grundläggande och relativt basic nivå. Vi kommer förse er med innebörden i vanliga begrepp och skapa en förståelse för globala mål och krav som kommer påverka alla verksamheter oavsett storlek. Du får också inblick i vad bolag i Sverige gör för typer av hållbarhetsinsatser och vad de ställer för krav på sina leverantörer.
Vidare kommer vi visa reella exempel. Du kommer få många goda tips och idéer på saker vi faktiskt kan göra direkt i våra organisationer och få en stor vinning av. Men också vilka frågor som företag verkligen skulle uppskatta guidning i från sina leverantörer.
Vi kommer att ha diskussionen om nya affärsmodeller med större fokus på kloka beslut. Hur innoverar man sitt bolags erbjudande med hållbarhetsögon? Och vad krävs för att man ska hänga med eller till och med överleva.
Sociala faktorer, jämställdheten, arbetsvillkor och CSR (företagens sociala ansvar) är frågor som vi kommer skapa förståelse kring.
Vårt fokus i utbildningen är att höja er kompetens så att ni kan utveckla ert bolags arbete, era konversationer med kunder och ert sätt att jobba med hållbarhet. Vi vill skapa vilja, driv och engagemang att göra saker lite bättre.
För vem är utbildningen
Utbildningen är för er som jobbar i ledningen på bolag (du jobbar troligen inte med hållbarhet som din huvudsyssla), för er som jobbar med kunder och som kommer behöva svara på fler och fler frågor om hållbarhet men även för dig som tycker att ämnet är superspännande utan att du egentligen kan så mycket om det.
Utbildningen genomförs av Great Group i nära samarbete med hållbarhetskonsulter från Envima.
Välkommen på en svindlade utbildning med enorma möjligheter!
Vill du veta mer eller anmäla dig?
Utbildningsteamet
Cecilia Sandqvist, Partner Great Group
Toppsäljare och försäljningschef som har gjort mer än 9000 kundbesök under sin tid som Säljare på Canon. Cissi drivs av att utbilda & coacha individer till att göra bra affärer. Inspiration, energi och glädje är Cissis ledstjärnor.
Lina Helmersson, Miljö- & Hållbarhetskonsult Envima
Med en tvärvetenskaplig miljövetarutbildning, mycket pedagogik och vana att möta folk som grund tillsammans med bl.a. över 10 års konsulterfarenhet jobbar Lina på Envima med att sätta sig in i, stötta, leda och utveckla verksamheter och personer i alla möjliga verkligheter. Lina arbetar främst med stöd och strategisk utveckling i miljö- och hållbarhetsfrågor samt framtagande och genomförande av utbildningar, workshops och kommunikationsmaterial utifrån kundens unika behov. Lina brinner för att skapa medvetenhet och förändringsvilja för en hållbar framtid.