Säljplanering & uppföljning2018-06-13T06:24:10+00:00

Säljplanering & uppföljning

”Det är enkelt att göra en plan.  Betydligt svårare är det att planera”

Det finns fortfarande företag som varken har ett CRM-system, en genomtänkt säljprocess eller en vettig planering av sitt säljarbete. En del har heller inte vetskap om vilka kunder man tjänar pengar på idag och vem intäkterna skall komma ifrån i framtiden. Ofta verkar det vara godtyckligt för varje säljare vilken kund som bearbetas och vem som är de viktigaste personerna hos respektive kund.

Försäljning bygger till stor del på att strategiskt selektera sina kunder, bygga relationer med rätt personer, veta vad de köper nu och behöver i framtiden. Dessutom krävs en god planering, bra förberedelser, kontinuerlig uppföljning – dvs ”full koll”!

I detta kursmoment så går vi igenom Strategiskt, taktiskt och operativt säljarbete.

Anmäler mig direkt!

Denna kursdel kommer att genomföras den 19:e december 2018

KURSLEDARE
Mikael Weléen

VD i GREAT GROUP, Har arbetat i mer än 35 år som entreprenör och företagsledare. Brinner för sälj- och marknadsutveckling. Sitter i ledningsgruppen för Affärshögskolan i Linköping.