Digitala kanaler som säljverktyg2018-06-13T06:22:23+00:00

Digitala kanaler som säljverktyg

Dagens digitala marknadsplats och teknik har vänt upp och ner på en hel del marknadskommunikation – dags att lyssna till de som sitter inne med en del av svaren.

  • Inspirera och utbilda kunden, behövs det? Idag har 2/3 utav kundresan redan gjorts när du träffar kunden, hur kan du nå dom innan? Och vad kan du bidra med när du väl fått dom på kroken? Sociala medier, här för att stanna.
  • Det nya landskapet för sälj och marknad, vilka nya möjligheter har skapats?
  • Marknad+sälj= fantastiska resultat. Hur drar man nytta av varandra? Hur drar vi nytta av bra digitalt innehåll? Vem ansvarar för att leverera det?
  • Relation och transaktion vilken del ska digitaliseras respektive automatiseras? Kan kunden hjälpa sig själv? Och om de kan det hur säljer vi in fördelarna?
  • LinkedIn ett komplement till traditionellt nätverkande? Hur aktiv bör man vara? Hur skiljer du på privat och företagsapproach? Hur  kontaktar man potentiella kunder på  ett proffsigt sätt? Och hur skapar man ett intressant flöde?
Anmäler mig direkt!

Denna kursdel kommer att genomföras den 24:e oktober 2018

KURSLEDARE
Cissi Sandqvist

I dag säljchef på Gaia places, med hela Europa som arbetsfält. Mångårig erfarenhet från sälj/KAM och digitaliseringsprocesser.

KURSLEDARE
Magdalena Green

Digital strateg på Gaia – och med flera stora digitaliseringsprojekt på sitt CV.  Blir kursens givna källa till den moderna social kommunikationen – när, hur och varför ska den vara en del av ert bolag